راهنمای کامل چیدمان سرویس آشپزخانه عروس

راهنمای کامل چیدمان سرویس آشپزخانه عروس

_

آشپزخانه قلب هر خانه ای است و باید براساس نیازهای خانمِ خانه طراحی و چیدمان شود. اگر شما به تازگی ازدواج کردید و قصد دارید جهیزیه خود را آماده کنید در درجه اول تعارفات را کنار بگذارید. سلیقه شما مهم ترین چیز است. چیدمان آشپزخانه می تواند سنتی یا مدرن، مینیمال یا کلاسیک باشد. مهم این است که نیاز شخص شما را برآورده کند.

در ادامه سرویس آشپزخانه عروس متناسب با نیازهای مدرن را به شما معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.

سرویس آشپزخانه عروس: اهمیت ظاهر

ترکیب کارایی با زیبایی یکی از ویژگی‌های سرویس‌های آشپزخانه عروس است. زیبایی این روزها حتی بیش تر از کیفیت اهمیت پیدا کرده است اما خرید جهیزیه معمولا در طول زمان نسبتا طولانی انجام می شود. ممکن است شما حتی منزل مورد نظرتان را هنوز تهیه نکرده باشید. اگر به این نکات توجه کنید می توانید توازن بهتری در تزئین آشپزخانه خود داشته باشید.

به رنگ ها دقت کنید

آشپزخانه های مدرن معمولا کوچک اند و احتمالا شما به اندازه آشپزخانه مادرتان فضا ندارید. برای چیدمان سرویس آشپزخانه عروس سعی کنید از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های سفید، شیری و کرمی روشن می تواند انتخاب بهتری نسبت به رنگ های مشکی، قهوه ای و خاکستری باشد.

اگر ترکیب رنگ مورد نظرتان را در ابتدا انتخاب کرده باشد می توانید در خرید تک تک سرویس ها، وسایل دکوری، حتی لوازم برقی آن را مد نظر داشته باشید.

سبک تان را انتخاب کنید

برای این کار لازم نیست درک خیلی عمیقی از معماری داشته باشید. همین که خانم با سلیقه ای باشید و ست کردن را بدانید می تواند کمک زیادی به شما بکند.

سبک های چیدمان معمولا به دو دسته کلاسیک یا سنتی و مدرن تقسیم می شود. همان ابتدای کار تکلیف تان را مشخص کنید و یکی از این دو را انتخاب کنید و در خرید بقیه وسایل آشپزخانه پیرو همان سبک باشید. ترکیب دو سبک سنتی و مدرن ترکیب زیبایی به شما نمی دهد.

پیشنهاد ما برای چیدمان آشپزخانه عروس سبک مدرن است که معمولا تزئینات اضافی و دست و پا گیر در آن جایی ندارد و شما را بسیار یونیک، با سلیقه و به روز تر نشان می دهد.

وضعیت را بسنجید

بسیاری از خانم ها در ابتدای خرید لوازم آشپزخانه هر محصولی را که فروشنده ها به آن ها معرفی می کنند را خریداری می کنند اما بعد از چند سال متوجه می شوند که بسیاری از این لوازم کاربرد های مشابهی دارند یا اصلا نیازی به آن ها ندارند. حتما این مورد را جدی بگیرید. در غیر این صورت با انبوهی از وسایل روبه رو می شوید که حتی جای کافی برای نگه داری آن را ندارید.

فضا را در نظر بگیرید

اگر قرار است در فضایی کوچک زندگی کنید فکر تجملات زیاد را از ذهنتان بیرون کنید. آشپزخانه هایی که با لوازم برقی های متنوع، وسایل دکوری یا میز نهار خوری و لوازم بیشمار دیگر پر شده است، حتی در صورتی که با سلیقه چیده شده باشد باز هم حس آشفتگی به انسان می دهد و شما نمی توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید و لذت ببرید. در آشپزخانه های کوچک به هیچ عنوان روی کابینت ها را با لوازم برقی یا دکوری شلوغ نکنید. لوازمی آشپزخانه ای که به آن نیاز ندارید یا احتمالا کمتر از آن ها استفاده خواهید کرد را حذف کنید.

نیازهای خود را بنویسید

اگر شما خانمی شاغلی هستید که مدت زیادی در آشپزخانه نمی مانید یا مهمانان زیادی ندارید تهیه میز نهارخوری 12 نفره یا سرویس های ظرف 24 نفره شاید انتخاب مناسبی برای شما نباشد. اگر علاقه ای به برگزاری مهمانی های بزرگ ندارید چنین وسایلی عملکردی در خانه شما نخواهد داشت پس خیال خود را راحت کنید و به دنبال خرید آن ها نروید. به جای آن زمان و هزینه خود را برای کالاهای مهم تر نگه دارید. بهتر است قبل از خرید لیست مشخصی از سرویس آشپزخانه مورد نیاز خود آماده کنید تا هم مدیریت زمان بهتری داشته باشید و هم از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

با کارشناس مشورت کنید

شاید لازم نباشد تمام وسایل را یک جا تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم حتما لیستی از مهم ترین وسایلی که به عنوان سرویس آشپزخانه عروس نیاز دارید را تهیه کنید و بعد به خرید بروید. در غیر این صورت دیدن تنوع بالای محصولات و مشورت گرفتن از فروشندگان مختلف ممکن است شما را گیج یا حتی گمراه کند. می توانید در ابتدای کار لوازم پر کاربردتر را خریداری کنید و بقیه لوازم را در صورتی که در آینده به آن احتیاج پیدا کردید به مرور تهیه کنید. این کار از نظر هزینه هم می تواند به شما کمک کند. معمولا طراحان و معماران داخلی باتجربه می توانند در این زمینه به شما کمک زیادی کنند.

توصیه ما در انتخاب سرویس های آشپزخانه این است که به اندازه نیاز اولیه خود سرویس های کاربردی را تهیه کنید که مهم ترین آن ها را می توان این گونه دسته بندی کرد.

سرویس پلاستیک

وسایل پلاستی از مهم ترین نیازهای هر آشپزخانه ای هستند. وسایل پیک نیک، جارو و خاک انداز، سطل زباله و سایر ظرف ها و وسایل پلاستیکی با کیفیت می تواند بسیار کاربردی باشند.

سرویس چینی

سرویس های چینی که معمولا برای پذیرایی های رسمی یا برای استفاده شخصی استفاده می شود سرویس های چینی 6 نفره معمولا برای استفاده شخصی کافی است اما در صورتی که مهمانی های زیادی برگزار می کنید یک سرویس چینی 12 نفره مناسب است.

 تعداد پارچه های سرویس 18 نفره برای شروع یک زندگی زیاد است در صورتی که اطمینان ندارید سرویس چینی 12 نفره برای شما مناسب است یا نه می توانید یک سرویس 12 نفره ساده خریداری کنید و در صورتی که به تعداد بیشتری نیاز داشتید می توانید سرویس شخصی 6 نفره خود را هم برای پذیرایی به آن اضافه کنید البته سرویس های مشابه سرامیکی هم وجود دارد که مشخصاتی نزدیک به چینی دارد 

از سرویس های دیگری که جدیدتر از سرویس های چینی معمولی است سرویس چینی بن چاینا(چینی استخوانی) است. این نوع چینی لاکچری تر، گران تر، با کیفیت تر و درخشان تر از چینی معمولی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود 

اما اگر بسیاری از فروشنده ها سرویس های چینی عادی را به چای چینی استخوانی با قیمت بالا عرضه می کنند برای تشخیص این دو نوع سرویس چینی می توانید مقاله تفاوت چینی و بن چاینا از عرش تا فرش را مطالعه کنید.

سرویس اپال

سرویس های اپال یا آیروپال یکی از کاربردی ترین سرویس ها است که در عین قیمت مناسب آن کیفیت بالا، مقاومت بدنه در مقابل ضربه نیز دارد و از همه مهم تر اینکه به راحتی می توانید سرویس اپال را در ماکروفر و ماشین ظرفشویی قرار دهید.

این سرویس ها را می توانید هم برای استفاده شخصی انتخاب کنید و هم می توانید از سرویس های 12 نفره اپال برای پذیرایی استفاده کنید. این سرویس ها کاملا اقتصادی، سبک و زیبا است به همین دلیل انتخاب آن بسیار توصیه می شود.

 با این وجود برای نگه داری بهتر از سرویس اپال باید نکاتی را رعایت کنید تا بتواند در بلند مدت یک سرویس با کیفیت داشته باشید.

سرویس استیل

سرویس قابلمه استیل و سرویس قاشق و چنگال هم از سرویس های مهمی است که باید خریداری شود اما به این نکته توجه کنید که یک یا دو قابلمه بزرگ برای مهمانی کافی است که می توانید به صورت مجزا خریداری کنید. انتخاب یک سرویس استیل برای یک خانواده 4 نفره بیشترین کاربرد را برای شما دارد.

در انتخاب سرویس استیل قاشق و چنگال هم لازم است یک سرویس جمع و جور 6 نفره انتخاب کنید و اگر برای پذیرایی از مهمان هم احتیاج به سرویس قاشق چنگال دارید می توانید یک سرویس مشابه 12 نفره انتخاب کنید و در صورت نیاز در مهمانی از دو سرویس استفاده کنید.

استیل قیمت بالایی دارد و معمولا فقط یک بار خریداری می شود به همین دلیل بهتر است از استیل با کیفیت ضد زنگ و ضد خش استفاده کنید.

به خاطر قیمت نسیتا بالای استیل بهتر است همین ابتدا نکات ضروری برای مراقبت بهتر از آن را بدانید تا بتوانبد یک عمر با خیال راحت از آن استفاده کنید.

وسایل برقی

فکر خرید وسایل برقی بی استفاده را از ذهنتان بیرون کنید. بخارپز، اسموتی ساز، اسپرسوساز و بسیاری از لوازم برقی دیگر شاید در اولویت خرید اولیه شروع یک زندگی نباشد مگر اینکه شما نیازهای خاصی داشته باشید.

معمولا ضرورری ترین وسایل برقی هر آشپزخانه ای مخلوط کن، آبمیوه گیری، چرخ گوشت است و واقعا همین تعداد برای شروع کافی است.

از هوش مصنوعی استفاده کنید

ابزارهای هوش مصنوعی جدید مانند RoomsGPT  یا در خرید سرویس آشپزخانه عروس به شما کمک زیادی می کند. می تواند دید خوبی برای ست کردن و چیدمان لوازم خانه و آشپزخانه به شما بدهد. به سادگی می توانید یک عکس از فضای آشپزخانه خود بگیرید، آن را آپلود کنید و سرویس هایی که می خواهید خریداری کنید را در آن وارد کنید تا دید مناسبی از آن محصول در آشپزخانه را به شما نشان دهد.

تضمین مقاومت و کیفیت

قطعا شما نمی خواهید بعد از 4-5 سال لوازم تان فرسوده شود و دیگر کارایی قبل را نداشته باشد. سرمایه گذاری روی اقلام باکیفیت تضمین می کند که سرویس آشپزخانه عروسی که شما تهیه کردید به طور متوسط بین 15-20 سال به صورت مفید کارایی دارد. برای اطمینان از اینکه سرویس آشپزخانه شما در سال های آینده قابل اعتماد است از مجموعه های معتبر خرید خود را انجام دهید. گروه کارخانجات مقصود از قدیمی ترین و با کیفیت ترین مجموعه های تولید سرویس های آشپزخانه است که دارای تنوع بالای رنگ و طرح است.

سرویس قاشق و چنگال یونیک این مجموعه، با نام تجاری درسا، سرویس ظرف اپال با نام تجاری آیروپال و سرویس چینی استخوانی با کیفیت از تولیدات این کارخانه است. برای سفارش این محصولات می توانید روی لینک سفارش کلیک کنید.

با همین لوازم و وسایلی که گفته شد و کمی سلیقه می توانید یک زندگی زیبا و دلنشین را شروع کنید و به عنوان یک کدبانوی با سلیقه آمادگی پذیرایی از مهمانان رسمی را نیز داشته باشید.

در چیدمان وسایل آشپزخانه عروس باید به تمامی اجزا و وسایل موجود در آشپزخانه دقت کرد. به این معنی که باید هر یک از وسایل را به بهترین شیوه ممکن و در محل مناسب قرار داد. به این ترتیب آشپزخانه عروس از فضایی دلنشین و مناسبی برخوردار خواهد شد. چیدمان سرویس آشپزخانه عروس هنری است که می تواند فضای آشپزخانه را به محیطی زیبا، مطمئن و دلناز برای شما تبدیل کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیرسانهارتباط با ماتماس