توزیع بسته عیدانه ویژه شب یلدا

توزیع بسته عیدانه ویژه شب یلدا در شرکت سپیده جام توس و سایر شرکت های گروه کارخانجات مقصود

_

«یلدا، سال‌جشن کهنی است که در آن فزونی روشنایی خورشید، نور و حرارت زندگی مورد توجه برگزارکنندگانش قرار می‌گیرد. انقلاب زمستانی در نیمکره شمالی برابر با یکم دی‌ماه در تقویم ایرانی است و این تاریخ مصادف با آغاز روند بلندتر شدن روزها در این منطقه است.»
این متنی است که در پرونده یلدا برای ثبت جهانی آن در یونسکو به عنوان میراث نا ملموس جهانی به صورت مشترک با افغانستان نوشته شده است. و این مراسم در سال 2021 ثبت جهانی شد.
شب یلدا یا به قول مردم خراسان بزرگ شب چله یکی از سنت های قدیمی و بسیار نیک ایرانیان است. جالب است بدانید که این شب نه تنها در ایران بلکه در محدوده ی جرافیایی خراسان کهن که شامل افغانستان امروزی هم می باشد، گرامی داشته می شود. بیشتر مراسمات دو کشور مانند هم است مثل خوردن هندوانه و انواع میوها مناسب این شب، شاید تنها تفاوت جزئی در شعر خوانی این شب باشد که در ایران معمولا حافظ خوانده می شود ولی در کشور افغانستان بیشتر شاهنامه خوانی رواج دارد.
اما ایرانیانیان نه تنها شب یلدا را در محیط خانه گرامی می‌دارند بلکه در فضاهای عمومی نیز سعی می کنند که با مناسب سازی فضا و دکور برای این شب، به نوعی به استقبال جشن یلدا بروند. اما این فقط در محیط های عمومی نیست و سالهاست که شرکت ها و کارخانه ها نیز ضمن ساختن دکورهای مخصوص شب یلدا به همراه اهداء هدایی که مناسب با حال و هوای آن است یلدا را برای کارکنانشان خاطره انگیزتر کنند.
حالا به رسم سنت سی‌ساله و به یادبود بزرگ مرد و معمار گروه کارخانجات مقصود مرحوم ایمانی بزرگ به مناسبت شب یلدا و به پاسداشت این سنت کهن ایرانی در شصت و هفتیم مرحله توزیع بسته های حمایتی شرکت سیپده جام توس و سایر شرکت های گروه کارخانجات مقصود، تعداد دو هزار و هشتصد هدیه در بین کارکنان گروه، به همراه پیمانکاران مشغول در پروژه های توسعه گروه و دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه علمی کاربردی توزیع گردید.
در این مراسم که با حضور معاونت محترم مالی و مدیران عامل و سایر مدیران ارشد برگزار شد در پنج نوبت و در تمامی شیفت‌های کاری در طی دو روز انجام توزیع گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیرسانهارتباط با ماتماس